Theatermagazine Scènes bestaat 10 jaar: genoeg reden voor een groot theaterfeest! Bereid je voor op een bonte avond vol voorproefjes van indrukwekkende voorstellingen, hilarische sketches, prikkelende conferences en prachtige muziek. Zo komen onder anderen Freek de Jonge, Nazmiye Oral, Sanne Wallis de Vries, Renë van Kooten, Introdans, Orkater, Gerardjan Rijnders, Meral Polat, Jan Beuving en De Theatertroep voorbij. De presentatie van deze gala-avond is in handen van Dolf Jansen en Manoushka Zeegelaar Breeveld. Dit wil je niet missen!
Deze avond dansen wij La Morte del Cigno van de Italiaanse choreograaf Mauro de Candia.
Theater magazine Scènes has been around for 10 years: enough reason for a grand theater party! A colorful evening full of previews of impressive performances, hilarious sketches, stimulating conferences and beautiful music. This night included Freek de Jonge, Nazmiye Oral, Sanne Wallis de Vries, Renë van Kooten, Introdans, Orkater, Gerardjan Rijnders, Meral Polat, Jan Beuving and De Theatertroep. The presentation of this gala evening is in hands of Dolf Jansen and Manoushka Zeegelaar Breeveld.
Introdans performed La Morte del Cigno by the Italian choreographer Mauro de Candia.
Play date: October 2, 2023
Location: Amsterdam
In La Morte del Cigno geeft de Italiaanse choreograaf Mauro de Candia een ijzersterke hedendaagse, mannelijke interpretatie aan De Stervende Zwaan, de korte solo die de Russische ballerina Anna Pavlova onsterfelijk maakte. De Candia behoudt de overbekende muziek, Le Cygne uit Camille Saint-Saëns’ Le Carnival des Animaux. Maar anders dan de fragiele, kwetsbare vogel uit de oorspronkelijke choreografie van Michel Fokine (1905) is zijn ‘stervende zwaan’ een eigenwijs, trots beest dat zich met een enorme dierlijke kracht, passie en souplesse een weg richting zijn vrijheid probeert te banen.
In La Morte del Cigno, the Italian choreographer Mauro de Candia gives a strong contemporary, masculine interpretation of The Dying Swan, the short solo that made the Russian ballerina Anna Pavlova immortal. The Candia retains the well-known music, Le Cygne from Camille Saint-Saëns’ Le Carnival des Animaux. But unlike the fragile, vulnerable bird from the original choreography by Michel Fokine (1905), his ‘dying swan’ is a stubborn, proud animal that tries to make its way towards freedom with enormous animal strength, passion and flexibility.