Geboren: 1999 Leiden
Opleiding: Koninklijk Conservatorium, Den Haag; Nationale Balletacademie, Amsterdam
Ervaring: Introdans (stagiair in seizoen 2018/19, gastdanser in seizoen 2020/21 en 2021/22)
Toen Jillis vier jaar was begon hij met dansexpressie. Net als zijn zus wilde hij heel graag dansen bij de vooropleiding van de Leidse Ballet & Theaterschool. Hier heeft hij, totdat hij naar het Koninklijk Conservatorium ging, les gehad in verschillende dansstijlen, zang en theater. Gek genoeg was ballet niet echt zijn favoriete les, hij zag zichzelf eerder op een podium dansen en zingen in musicals. Dit mocht hij uiteindelijk in twee musicals doen. In de laatste heeft hij de fantastische rol mogen vertolken van Billy Elliot.
Op 10 jarige leeftijd mocht Jillis meedoen aan de kerstballetvoorstelling van De Dutch Don’t Dance Division, als straatkind. Al snel kreeg hij te horen dat zijn danstalent opvallend was en kreeg hij een kinderhoofdrol. Thom Stuart en Rinus Sprong adviseerden hem om auditie te doen voor de dansvakopleiding aan het Koninklijk Conservatorium. Door al die maanden repeteren is zijn grote passie voor ballet ontstaan, waardoor hij uiteindelijk heel graag auditie wilde doen. Zijn moeder moest nog wel overtuigd worden, niet omdat ze vond dat ballet niet voor jongens is, maar omdat ze verbaasd was over zijn omslag. Maar ze heeft hem gelukkig wel de kans gegeven.
Jillis heeft zichzelf goed kunnen ontwikkelen op de dansvakopleiding van het Koninklijk Conservatorium. Maar de grootste ontwikkeling heeft hij toch wel mogen doormaken aan de Jacqueline Kennedy Onassis School van The American Ballet Theatre in New York. Het was hard werken, maar dat heeft wel zijn vruchten afgeworpen. Zijn Amerikaanse avontuur heeft hij afgesloten met Summer Intensive waar hij een scholarship kreeg voor zijn goede prestatie. Aan de Nationale Balletacademie heeft hij zichzelf nog verder mogen ontwikkelen. Daar kreeg hij ook het advies om auditie te gaan doen bij Introdans.
Jillis vindt het belangrijk om andere stijlen te ervaren en zichzelf verder te kunnen ontwikkelen in de moderne dansstijl. Hij vindt het mooi dat bij Introdans veel van de ballettechnieken ook terugkomen in het repertoire. Daarom voelt hij zich hier als een vis in het water door de afwisselende voorstellingen met stukken van geweldige choreografen. Hij is Roel heel dankbaar, dat hij na een jaar als danser gewerkt te hebben bij BallettCompagnie Oldenburg, de kans kreeg om zijn professionele carrière voort te kunnen zetten bij dit fantastische gezelschap welke beter bij hem past.